logo
امروز : دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۶
[ شناسه خبر : ۳۵۵۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
یادداشت؛

مجاهدت برای حفظ دین مهم‌ترین ویژگی حضرت علی‌اکبر(ع) بود

مجاهدت-برای-حفظ-دین-مهم‌ترین-ویژگی-حضرت-علی‌اکبر(ع)-بود
الگوگیری جوانان از حضرت علی‌اکبر(ع) در حمایت از دین و ارزش‌های اخلاقی امری لازم است و ذکر نام حضرت علی‌اکبر(ع) مجاهدت و شهادت در مسیر حق را یادآور است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» یازدهم ماه شعبان سالروز خجسته میلاد حضرت «علی اکبر(ع)» و روز جوان نامگذاری شده است، روزی که خداوند جوانی را همانند «پیامبر اکرم (ص)» با ضمیر پاک و به دور از گناه و پلیدی‌ها و همچنین شجاع به «امام حسین(ع)» عنایت می‌کند.  

بیشتر بخوانید

حضرت علی اکبر(ع)، پسر بزرگ حضرت امام حسین(ع) و نوزاد محبوب اهل بیت(ع)، در روز جوان به دنیا آمد. این روز به خاطر جوانی و شجاعت این شخصیت بزرگ اهل بیت(ع) و اعتقاد به ارزش‌های انسانی و اسلامی، به روز جوان نامیده شده است.

او به عنوان نمونه‌ای از جوانی پر انرژی، متعهد و پرتلاش در راه خدا و پیروی از اصول انسانی و اسلامی شناخته می‌شود.  حضرت علی اکبر(ع)، که با لقب "سیدالشهداء" شناخته می‌شود. او به عنوان پسر بزرگ حضرت امام حسین (ع) و نوزاد محبوب اهل بیت(ع)، دارای شجاعت، ایمان و اخلاق برتر بود. 

ایشان در روز عاشورا به عنوان پیشوای امام حسین(ع) به جبهه رفتند و با شجاعت و ایمان برتر خود، به دفاع از اسلام و ارزش‌های انسانی پرداختند.  روز جوان به عنوان یک روز تجلی ارزش‌های جوانی، شجاعت و ایمان در راه خدا و پیروی از اصول انسانی و اسلامی، جشن گرفته می‌شود و برای جوانان به عنوان الگویی برای پیروی از ارزش‌های اسلامی و انسانی، اهمیت ویژه دارد.     

روز جوان، به مناسبت تولد حضرت علی اکبر (ع)، پسر بزرگ حضرت امام حسین (ع)، جشن گرفته می‌شود. حضرت علی اکبر(ع) به عنوان نمونه‌ای از جوانی پر انرژی و پرتلاش در راه خدا و اهل بیت (ع) شناخته می‌شود.   

او با شجاعت و ایمان برتر خود، به دفاع از اسلام و ارزش‌های انسانی پرداخت و در روز عاشورا به عنوان پیشوای امام حسین (ع) به جبهه رفت.     این روز به منظور ترویج ارزش‌های اسلامی و انسانی در میان جوانان، به عنوان زمانی برای تجدید میثاق با اصول اسلامی، پرتلاشی و پیروی از ارزش‌های مذهبی و انسانی، جشن گرفته می‌شود.

زهرا اسماعیلی

 

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۶
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۰
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۲
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۰
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴